تحقق جهش تولید جز با توانمندسازی نیروی انسانی امکان پذیر نیست

استاندار گیلان گفت: تحقق جهش تولید، اشتغال پایدار، زدودن فقر و تولید ثروت جز از طریق توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت مهارت امکان پذیر نیست.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، ارسلان زارع روز چهارشنبه در جلسه شورای مهارت استان گیلان در استانداری افزود: همواره گفته شده که توسعه پایدار جز از مسیر منابع انسانی برای هر کشور که مهمترین عامل موثر در توسعه است، محقق نمی شود .

وی اظهار داشت: منظور از منابع انسانی موثر که رکن و محور توسعه به شمار می آید قطعا نیروی انسانی تقویت شده ماهر و توانمندی است که بیشترین بازدهی را دارد .

وی  خاطر نشان کرد: در عصر کنونی آموزش و پرورش ثابت و کم تحرک در بسیاری از کشورهای دنیا نمی تواند پاسخگوی تغییر و تحولات روزانه عصر کنونی باشد،  با وجود تعداد فراوان مراکز آموزشی و دانشگاهی و نیروهای انسانی تحصیلکرده اما به دلیل فقدان مهارت در فارغ التحصیلان، امکان جذب آنها در بنگاه های اقتصادی و کارآفرینی به حداقل رسانده است .

استاندار گیلان بیان داشت: در کشور ما همچون بسیاری از کشورهای در حال توسعه متاسفانه این مسیر را طی کرده به طوری که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان که مدرک بالایی هم دارند، ناگزیر مسیر مهارت آموزی را طی می کنند .

وی در ادامه سخنانش در جلسه شورای مهارت استان گیلان با اشاره به تغییر ماهیت کسب و کار در آینده بازار دنیا، کشور و استان اضافه کرد: ضمن بهره مندی از شیوه های سنتی آموزش وحفظ اشتغال موجود، حتما برای مهارت آموزی فعالیت های جدید از روش های نوین و متناسب با شرایط آینده باید جزء برنامه ها باشد .

 نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان داشت: قطعا با تربیت انسان های ماهر، توسعه گر و توانمند می توانیم برای دستیابی به اشتغال پایدار که از اهداف سند توسعه آموزش مهارتی استان است، بیکاری و فقر را کاهش و اشتغال و توسعه افزایش دهیم .

وی با بیان اینکه مهارت های اخلاقی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: مهارت های اخلاقی باید آموزش داده شود تا در بازار کار افراد ماهر مشغول به ارایه خدمات تخصصی و حرفه ای، احترام ، جلب رضایت مشتری، کرامت انسانی و اخلاق را در اولویت کار خود قرار دهند که البته این چنین است اما انتظار ارتقاء داریم .

استاندار گیلان بیان داشت: نیازمند به روز رسانی آموزش ها و استانداردهای لازم هستیم که قطعا جزء  اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای بوده اما انتظار داریم این مهم را در استان بالاتر ببریم .

وی در ادامه سخنانش توسعه گردشگری را ظرفیت خوب اشتغال و درآمدی گیلان عنوان و اضافه کرد: به طور متوسط در هرماه حدود چهار میلیون مسافر و گردشگر در این استان داریم .

زارع،  با بیان اینکه در سند آمایش سرزمین گیلان نگاه سبز آبی به توسعه "طبیعت به اضافه دریا محور" را داریم، اظهار داشت: این مهم در سند توسعه آموزش های مهارتی استان مورد توجه قرار داده ایم .

جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز چهارشنبه با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در استانداری برگزار شد.

تحقق جهش تولید جز با توانمندسازی نیروی انسانی امکان پذیر نیست

  • تاریخ درج : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير ساعت ۱۸:۱۹
  • تعداد بازدید: 1086